«Зайырлылық және дінтану негіздері»

«Зайырлылық және дінтану негіздері» атты біліктілікті жетілдіру курсының бағдарламасы

  1. Жалпы ережесі

«Зайырлылық және дінтану негіздері» атты біліктілікті арттыру курсының бағдарламасы (72 сағат) мектеп мұғалімдері мен жоғарғы оқу орындарының ұстаздарына, мектеп және колледж, университет сияқты жоғарғы оқу орындарының басшыларына арналған.

Осы бағдарлама шеңберінде біліктілігін арттырған кез-келген ұстаз елімізде жүріп жатқан діни үдерістерге талдау жасай алатын, кез-келген ағымның жас жеткіншектер санасына қалай ықпал ете алатынын сезінетін деңгейге жетеді. Дін феноменінің адамзат қоғамындағы роліне, әлемдік діндердің пайда болуы мен олардың арасындағы ерекшеліктер мен олардың мәдениет қалыптастырушық қызметіне, олардың халықтардың рухани-мәдени болмысындағы орнын анықтай алатын дәрежеге жетеді. Сонымен бірге, қазақтың дәстүрлі діні негіздерін тереңінен меңгеріп, Ислам дініндегі түрлі мазхабтар мен сопылық тариқаттардың ролі олардың арасындағы айырмашылық пен бірлікті талдай алатын болады. 

Қазіргі күнгі елімізде  зайырлылық принциптері – дін  мен мемлекет арасындағы арақатынасты анықтауда басты ұстаным болып отыр. Зайырлылық прициптері атеизм де, секуляризм де емес, мемлекет пен дін арасындағы байланысты құқықтық негізде реттеу дегенді білдіреді. Бұл мемлекеттегі діни-рухани үдерістердің бір жағынан еркін дамуына мүмкіндік берсе, екінші жағынан ол үдерістердің заң шеңберінен шықпауына ықпал етеді. 

Қазіргі кезеңдегі еліміздегі діни-рухани үдерістер әлемде жүріп жатқан жаһандану үдерісімен сабақтастықта жүріп жатқаны, мұсылман елдеріндегі түрлі қақтығыстардың діни үдерістермен байланысты екендігі және ол үдерістердің елімізге де белгілі дәрежеде ықпалы барлығын жоққа шығара алмаймыз. Осы мәселелердің барлығы осы «Зайырлылық және дінтану негіздері» атты курс шеңберінде қарастырылып, өскелең ұрпақтың санасын діни радикалдық топтардың теріс  ықпалынан қорғау жолдары көрсетіледі.

Жаңартылған білім беру стандарты мен типтік оқу бағдарламасы негізінде дайындалған біліктілікті арттыру курсының бағдарламасы мұғалімдерді даярлаудың жоғары деңгейде қамтамасыз етуге бағытталған.

Педагогтердің біліктілігін жетілдіру курсының практикалық маңыздылығы педагогикадағы жаңа инновациялық әдістер мен кәсіби-педагогикалық білім мен дағдыларын практикада қолдану болып табылады.

 Оқу ұзақтығы - 72 сағат. Бұл бағдарламаны 36 сағаттық біліктілікті арттыру курстарында қолдануға болады. 36 сағат көлеміндегі біліктілікті арттыру курстары үшін модульдер бойынша сағат саны курс тыңдаушыларының қажеттіліктеріне қарай анықталады.

 

 

 

  1. Глоссарий

 

Зайырлылық

- бұл ар-ождан және дін бостандығы, дінді зерттеу және сынау еркіндігі; - кез келген ресми діннің болмауы және өз таңдауы бойынша ешқайсысын ұстанбау. Дінге қатынасының жоқтығы немесе дінге сенбеу жағдайы. Дінге тікелей немесе теріс қатысы жоқ кез келген нәрсені зайырлы деп санауға болады.

Зайырлы мемлекет

дінді мемлекеттік биліктен бөлетін, діни емес, азаматтық нормалар негізінде реттелетін құрылғысы бар мемлекет; мемлекеттік органдардың шешімдерінің діни негізі болуы мүмкін емес.

Зайырлы қоғам

- діни емес, азаматтық нормалар негізінде реттелетін зайырлы мемлекет; мемлекеттік органдардың шешімдерінің діни негізі болуы мүмкін емес.

Зайырлы мәдениет

- бұл адамзаттың жасампаздық қызметінің шексіз алуан түрлі ең бай қабаты. Ол әдетте зайырлы, шіркеулік емес мәдениет ретінде анықталады, көбінесе - сыртқы діни сана күйі, діни әсерден азат мәдениет.

Зайырлы өмір

- бастапқыда ақсүйектер қауымының қоғамдық өміріне қатысты қолданылған термин; қазіргі кезде ол қоғамның элиталық және богемиялық қабаттарының әлеуметтік өмірін белгілеу үшін жиі қолданылады.

Зайырлы мектеп

- оқушылардың ар-ождан бостандығына кепілдік беретін және жалпы азаматтық құндылықтарға сәйкес жұмыс істейтін діни ұйымнан тәуелсіз оқу орны болып табылады.

Зайырлы қарым-қатынас

- бұл адамдар арасындағы қарым-қатынас нормалардың қабылданған нормалар шеңберіне сәйкес келетін қарым-қатынас.

Әлемдік діндер

- әртүрлі елдер мен континенттер халықтары арасында тараған діндер. Әлемдік діндерге буддизм, ислам және христиандық жатады.

Ұлттық діндер

- бір мемлекеттің ішінде кең таралған немесе негізінен бір ұлт өкілдерінің арасында ізбасарлары бар діндер.

Діни ұйым

- қоғамда киелілік құбылыстармен  қарым-қатынас жасауда делдал қызметін атқаратын ұйым.

Культ

[лат. мәдениетті құрметтеу]

- табиғаттан тыс күштерге әсер ету мақсатында діни қызметкерлер мен сенушілердің ерекше сиқырлы рәсімдерінде, әрекеттерінде көрсетілген кез келген діннің міндетті элементтерінің бірі; таңдану, қастерлеу, асқақтату.

Діни культ

- белгілі бір Құдайға немесе табиғаттан тыс жаратылыстарға табынумен байланысты рәсімдер мен рәсімдердің жиынтығы.

Буддизм

-200-ден 250 миллионға дейін жақтаушыларды біріктіретін әлемдік дін. Буддизм Үндістанда 6-5 ғасырларда пайда болды. BC. Буддизм негізінен Шығыс және Орталық Азия елдерінде таралған. Діннің негізін салушы Сиддхарта Гаутама Шакьямуни (Будда). Буддизм оның бірнеше сорттарында бар: Хинаяна, Махаяна, Тантризм, Ламаизм.

Сенім

- оқиғаларға, теорияларға және тіпті ойдан шығарылған әдебиеттерге деген қатынасты білдіретін этикалық-философиялық категория, олар сенімді деп танылған кезде олар дәлелсіз қабылданады.

Теизм [гр. теос - Құдай]

- бір, абсолютті Құдайға сену.

Монотеизм

- Жаратушынң бірлігі концепциясына негізделген діни сенімдер жүйесі (иудаизм, христиандық, ислам).

Политеизм

- пұтқа табынушылықтың негізінде бірнеше немесе көп құдайларға сену жатыр. Монотеизмге қарама-қарсы.

Сенім символы

- діннің негізгі ұстанымдарының, діннің негізгі догмаларының қысқаша мазмұны.

Сенуші

- белгілі бір дінді ұстанатын адам.

Дін бостандығы

- кез келген дінді ұстану және қолдану құқығы. Тарихи тұрғыдан алғанда, терминнің мағынасы кеңейіп, қазіргі уақытта дін бостандығы, әдетте, ешқандай дінді ұстанбау немесе қолданбау, діни немесе басқа дүниетанымдарды уағыздау немесе олардан бас тартуды насихаттау құқығы ретінде түсініледі.

Дін

- табиғаттан тыс нәрселерге сенуге негізделген дүниетаным, көзқарас, мінез-құлық және іс-әрекет. Бұл адамзат тарихында әртүрлі формада (б.з.б. 50-40 мың жылдан бастап) берілген сана мен қоғамдық тәжірибенің күрделі құбылысы. Халықтың қамтылу дәрежесі бойынша рулық, жергілікті наным-сенімдер, ұлттық және әлемдік деңгейдегі діндерге бөлінеді.

Діни оқыту және білім беру

- діни оқу орындарының дін істері министрлерін, теолог мамандарын, дінтану мұғалімдерін және халықты діни ағарту бойынша кәсіби даярлау жүйесі.

Ислам (араб тілінен аударғанда «Аллаға бағыну», мойынсұну)

- ең жас және екінші дүниежүзілік монотеистік ибрахимдік дін. Қазіргі уақытта исламды әлемнің 120-дан астам елінде тұратын бір жарым миллиардқа жуық адам ұстанады.

Мұсылман құқығы

- 7-10 ғасырларда Араб халифатында қалыптасқан құқық жүйесі. Ислам құқығының негізгі мазмұнын діндарлардың исламнан туындайтын мінез-құлық ережелері және осы нұсқауларды орындамағаны үшін жазалар құрайды. Ислам құқығы тек мұсылмандар арасындағы қарым-қатынасқа қатысты.

Христиандық [гр. Христос — Мәсіх]

- біздің заманымызда пайда болған үш әлемдік діннің бірі.I ғ. Палестинада, IV ғ. Рим империясының басым дініне айналды. Иудаизмде жетілген, өзіне себеп бар, барлық заттар мен құбылыстарды ештеңеден жаратушы Жалғыз Құдайдың идеясын мұра етеді. Діннің негізі сенім болды: Иса Мәсіхтің құтқарылу миссиясына, оның екінші келуіне, соңғы сотқа, көктегі жазаға және жердегі Құдай Патшалығының құрылуына.

Ваххабизм

- XVIII ғасырда қалыптасқан исламдағы діни-саяси қозғалыс. Қозғалыс Ибн Таймияның ізбасары (1263-1328) Мұхаммед ибн Абд әл-Ваххаба ат-Тамими (1703-1792) есімімен аталған.

Киелілік (лат. sacer)

- қасиетті; салт; діни культке және салт-дәстүрге байланысты.

Секта (лат.secta – мектеп, ілім, лат.sequor тілінен – ұстану)

- негізгі діни бағыттан бөлініп, оған қарсы тұрған діни топты белгілеу үшін немесе негізін салушы және арнайы ілімі бар ұйымдасқан дәстүрді көрсету үшін қолданылатын ұғым (термин).

Теология

- теология, Құдай туралы ілім. Діни философиядан айырмашылығы, ол сенім догмаларының жүйесі болып табылады.

Фетишизм

- табиғаттан тыс қасиеттерге жататын материалдық заттарға-фетиштерге діни табыну; адамның табиғатқа жанама билігін жүзеге асыру. Әлемдік діндерде реликтер мен белгішелерді (христиан), қасиетті "ступа" (буддизм), қасиетті жерлер мен мұсылмандардағы Каабаның "қара тастарын" құрметтеуде бар.

 

 

 

  1. Бағдарлама тақырыбы

 

          Бағдарламаның тақырыбы келесі тақырыптар ауқымын қамтиды:

1-модуль  «Нормативтік-құқықтық қамтамасыз ету»

  • «Білім туралы» Қазақстан Республикасының Заңы;
  • «Педагог мәртебесі туралы» Қазақстан Республикасының Заңы;
  • Қазақстан Республикасында білім беруді және ғылымды дамытудың 2020-2025 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы;
  • Педагогикалық этика ережелері. Педагогикалық әдеп жөніндегі кеңестің жұмысын ұйымдастырудың үлгілік қағидалары;
  • «Қазақстан Республикасындағы баланың құқықтары туралы» Қазақстан Республикасының Заңы
  • Инклюзивті білім беру бойынша нормативтік құқықтық актілер;
  • «Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес» туралы Қазақстан Республикасының заңы;
  • Қазақстан Республикасының Еңбек кодексі;
  • Қашықтықтан білім беру технологиялары бойынша оқу процесін ұйымдастыру ережелері;

2-модуль «Дін феномені және оның адамзат тарихындағы ролі»

-  Діннің пайда болуы туралы теориялар

- Әлемдік діндердің ерекшеліктері:  Буддизм

- Христиандық

- Ислам

- Дін мен діни секталар арасындағы айырмашылық

            3-модуль  «Исламның қазақ жеріне келуі.  Қазақстанның мәдени және әлеуметтік-саяси дамуындағы исламның ролі»

- Ислам ағымдары

-  Қазақ халқының дәстүрлі діни танымының қалыптасуында  Абу Ханифаның орны

- Имам Матуридидің дін туралы пікірлерінің қазақ ойшылдарының рухани танымымен сабақтастығы

- Қожа Ахмет Ясауи және қазақ танымы

4-модуль  «Қазіргі Қазақстандағы зайырлылық және дін»

- Зайырлылық – құқықтық ұстаным

- Зайырлылық және адам мәселесі

- Зайырлылық ұстанымының қызметтері

- Конфессионалды және конфессиядан тыс (зайырлы) діни білім беру

- Дін және саясат

- Діни таным мен ғылыми таным

- Дін танудағы теология мәселесі

- Дін мен мәдениет арасындағы сабақтастық

5-модуль  «Уаххабизм мен қазақ болмысы арасындағы қарама-қайшылық»

- Исламдағы уаххабилік ағымның пайда болуы және оның қайнарлары

- Уаххабилік таным мен дәстүрлі діни таным арасындағы қайшылықтар

- Уаххабизм – жаһандану үдерісінің мұсылман халықтарына қарсы бағытталған басты идеологиялық қаруы

- Уаххабилік идеологияның Қазақстанға таралуы және еліміздегі діни-рухани ахуалға сараптамалық талдау.

6-модуль  «Рефлексия»

  • «Қазақстан зайырлы және тәуелсіз мемлекет» эссе жазу;
  • Курс тақырыптары бойынша тестілеу;
  • Біліктілікті жетілдіру курсы деңгейін анықтауға арналған сауалнама.

 

 

 

 

 

  1. Бағдарламаның мақсаты, міндеттері және күтілетін нәтижелері

Мақсаты:

  1. Оқытушы-педагоктардың діннің пайда болуы, адамзат қоғамындағы ролі туралы таным-түсініктерінің ғылыми негізде қалыптасуын қамтамасыз ету.

Міндеттері:    

  • әлемдік діндер және олардың адамзат тарихындағы ролі туралы таным-түсініктерін қалыптастыру.
  • Оқытушылардың білімдерін дін мен діни секталардың арасындағы айырмашылықтарға талдау жасай алатындай деңгейге көтеру
  • Зайырлылық және оның адамзат қоғамындағы ролі туралы таным-түсінік қалыптастыру.

Күтілетін нәтиже:

Біліктілікті арттыру курстарының тыңдаушылары ұсынылып отырған бағдарлама бойынша меңгереді:

  • діннің пайда болуы туралы түрлі теориялармен танысып, ол теориялардың шығу себептерінен хабардар болады.
  • әлемдік діндердің пайда болу және қалыптасу тарихынан хабардар болып, олардың адамзат тарихындағы ролін біледі.
  • Буддизм, Христиан, Ислам діндерінің тарихынан хабардар болады және олардың арасында сабақтастық пен ерекшеліктер туралы мағлұматтар алады. Христиан дініндегі жіктелушіліктің шығу себептерінен хабардар болады. Ислам дінінің тарихы мен Исламдағы алғашқы жіктелушіліктің шығу себептері, олардың ислам дінінің таралуы мен дамуына ықпалы және қазіргі күнгі Исламдағы түрлі ағымдардың қалыптасуына ықпалынан хабардар болады.
  • дін мен діни секталардың арасындағы айырмашылыққа талдау жасалып, олардың шығу себептерін, халық санасына ықпалын анықтай алатын, неліктен шеттен келіп жатқан түрлі секталардың қазақ қоғамына тигізіп отырған зиянын сезінетін болады.

 

  1. Бағдарламаның құрылымы мен мазмұны

   Әр тыңдаушыға 6 модульден тұратын 72 сағаттық бағдарлама ұсынылған.

Бағдарламаның мазмұны

1-модуль  «Нормативтік-құқықтық қамтамасыз ету»

Білім берудегі нормативтік-құқықтық қамтамасыз ету мен сыбайлас жемқорлықтың алдын алудың заңнамалық негізгі ережелері.

 

2-модуль «Дін феномені және оның адамзат тарихындағы ролі»

Бұл модульде діннің пайда болуы туралы түрлі теориялар мен  адамзат тарихындағы діннің орны. Адамзат қоғамына тигізген ықпалы, дін мен мәдениет арасындағы сабақтастық, әдет-ғұрып, салт-дәстүрлердің қалыптасуы. Діннің халықтардың генетикалық кодын қалыптастырудағы ролі. Әлемдік діндердің адамзат тарихындағы ролі. Буддизм, Христиандық, Ислам діндерінің шығу тарихы. Дін мен діни секталардың арасындағы айырмашылық, секталардың пайда болу себептері.

            3-модуль  «Исламның қазақ жеріне келуі.  Қазақстанның мәдени және әлеуметтік-саяси дамуындағы исламның ролі»

Бұл модульде түрлі Ислам ағымдарының пайда болуы және оның себептері. Абу Ханифаның Ислам тарихындағы орны, ол кісінің ислам дініннің жалпы адамзаттық маңызы бар дін екендігін дәлелдеуі, дін мен шариғаттың арасында ерекшелік бар екендігі туралы ойлары ме оның ислам дінінің кеңінен таралуына ықпал еткен негізгі фактор болғанын көрсету.

Имам Матуридидің Абу Ханифаның дін, иманға қатысты ой-пікірлерінің ғылыми негіздерін ашуы, адам санасында туындайтын дінге, иманға қатысты сұрақтарға жауап беруі, Құранда, ислам дінінде, қарастырылған мәселелердің абсолюттік шындық екендігін дәлелдеуі және Имам Матуридидің бұл тұжырымдарының қазақ халқының діни танымы негіздерінде кеңінен орын алғандығы көрсетіледі.

Қожа Ахмет Ясауи және оның қалыптастырған сопылық жолының қазақ халқының діни дүниетанымының негізі болып қалыптасуы, Ясауидің осы сопылық жолды қалыптастыра отырып, ислам дінінің түркілерде өмір сүру формасын жасап шығуы  және бұл сопылық жолдың түркілердің өмірінде негізі ұстаным ретінде қабылданып, бар салада кеңінен қолданылғандығы, түркілердің рухани өмірі де, қоғамдық қатынастарды реттеуі де, саяси өмірі осы Ясауи жолымен реттеліп отырды. Ол жолдан шегінген әрбір қадам, түркі мемлекеттгігінің күйреуіне әкелгені туралы мәселелер қозғалады.

4-модуль  «Қазіргі Қазақстандағы зайырлылық және дін»

Бұл модуль еліміздегі зайырлылық түсінігінің ішкі мазмұнын ашуға бағытталған. Елімізде мемлекет азаматтардың ар-ождан бостандығын толық қамтамсыз етуге бағытталған ашық саясат жүргізуде. Дін мемлекеттік саясатқа араласпайды, алайда, азаматтардың сенім бостандығына ерік берілген, ешқандай шектеу жоқ. Зайырлылық – атеизм де, секуляризм де емес. Ол құқықтық ұстаным.Оның мәні мынада: мемлекеттің саяи және құқықтық шешімдері діни негізде қаралмайды. Дін мемлекет осы негізде бөлек болады. Бұл модульдің мақсаты дін мен мемлекет арасындағы арақатынасты жан-жақты түсіндіру.

5-модуль  «Уаххабизм мен қазақ болмысы арасындағы қарама-қайшылық»

Бұл модульде қазіргі дәуірде әлем мұсылмандары арасына жіктелу мен  бүліншілік әкелген уаххабилік ағымның шығу кезеңінен бастап, қазіргі күнге дейінгі тарихына, уаххабилік ағымның шығуына негіз болған қайнарларға, ол ағымды саяси күш деңгейіне көтерген Англия мемлекетінің қолдау себептеріне  талдау жасалады. Сонымен бірге, бүгінгі күні жаһандану үдерісінің серкелері уаххабилікті мұсылман халықтарының дәстүрлі діні мен мәдениетіне қарсы қолданатын идеологиялық қаруына айналдыруда. Және бұл ролді уаххабилік ағым толығымен атқарып отыр. Уаххабилік ағым жетегіне ерген кез-келген пенде өзінің тегінен, рухани, мәдени болмысынан ажырап, уаххабилердің серкелерінің қолындағы биороботқа айналады. Хайуани деңгейге түседі. Оған мысал ретінде Сирия, Солтүстік Кавказ, Пакистанға кетіп, сол жақтағы соғыс қимылдарына қатысқан, қаншамасы қаза тапқан жасырын емес. Еліміз үшін қазіргі күні уаххабилік ағым басты проблеманың біріне айналып отыр. Бұл ағымнан құтылудың жолы қазақ халқының дәстүрлі діні мен мәдениетін  бет бұру болып табылады.

6-модуль  «Рефлексия»

Біліктілікті жетілдіру курсы деңгейін анықтауға арналған рефлексия, сауалнама. Курс тақырыптары бойынша тестілеу;«Қазақстан зайырлы және тәуелсіз мемлекет» эссе жазу;

 

  1. Оқу процесін ұйымдастыру

 Оқу процесін ұйымдастыру білім берудегі Метапәндік тәсіл ретінде.

Біліктілікті арттыру курстары мына форматта ұйымдастырылады:

- күндізгі оқу,

- қашықтықтан оқыту.

Оқу процесі осы бағдарламаға, оқу-тақырыптық жоспарға сәйкес жүргізіледі. Оқу процесі курстарға қатысушылармен өзара әрекеттесудің әртүрлі формаларын қамтиды:

Сабақтың тақырыбы

Формалары мен әдістері

Білім беру қызметін реттейтін құқықтық-нормативтік актілер

Лекция

Діннің пайда болуы туралы теориялар

Лекция

Әлемдік діндердің ерекшеліктері:  Буддизм

Семинар

Христиандық

Лекция

Ислам

Лекция

Дін мен діни секталар арасындағы айырмашылық

Лекция

Ислам ағымдары

Лекция

Қазақ халқының дәстүрлі діни танымының қалыптасуында  Абу Ханифаның орны

Лекция

Имам Матуридидің дін туралы пікірлерінің қазақ ойшылдарының рухани танымымен сабақтастығы

Семинар

Қожа Ахмет Ясауи және қазақ танымы

Семинар

Зайырлылық – құқықтық ұстаным

Лекция

Зайырлылық және адам мәселесі

Лекция

Зайырлылық ұстанымының қызметтері

Семинар

Конфессионалды және конфессиядан тыс (зайырлы) діни білім беру

Лекция

Дін және саясат

Семинар

Діни таным мен ғылыми таным

Лекция

Дін танудағы теология мәселесі

Семинар

Дін мен мәдениет арасындағы сабақтастық

Лекция

Исламдағы уаххабилік ағымның пайда болуы және оның қайнарлары

Лекция

Уаххабилік таным мен дәстүрлі діни таным арасындағы қайшылықтар

Семинар

Уаххабизм – жаһандану үдерісінің мұсылман халықтарына қарсы бағытталған басты идеологиялық қаруы

Лекция

Уаххабилік идеологияның Қазақстанға таралуы және еліміздегі діни-рухани ахуалға сараптамалық талдау.

Семинар

рефлексия

Эссе, тестілеу, сауалнама

 

  1. Бағдарламаны оқу-әдістемелік қамтамасыз ету

 

Курсты оқу-әдістемелік қамтамасыз ету мыналарды қамтиды:

- әдістемелік ұсынымдар,

- әдістемелік құралдар;

- бейнематериалдар;

- интернет-ресурстар;

- үлестірме материалдар.

 

  1. Оқыту нәтижелерін бағалау

 

36 сағат көлемінде оқыту нәтижелерін бағалау:

- курс тақырыптары бойынша тестілеу;

- біліктілікті жетілдіру курстарына қанағаттану бойынша сауалнама жүргізу.

72 сағат көлемінде оқыту нәтижелерін бағалау:

- «Креативті және сыни ойлаудың ерекшеліктері» эссе жазу;

- курс тақырыптары бойынша тестілеу;

- біліктілікті жетілдіру курстарына қанағаттану бойынша сауалнама жүргізу.

 

  1. Курстан кейінгі сүйемелдеу

 

Іс-әрекеттер

Форматы

1

Зайырлылық және дінтанудың нақты әдістері мен стратегияларын қалай және қай жағдайда қолдану қажеттігіне  бағыт-бағдар беру

Күндізгі, қашықтықтан

2

Білім беру ұйымдарының мұғалімдерін  аттестаттауға дайындауда әдістемелік көмекті қамтамасыз ету

Күндізгі, қашықтықтан

3

Курс мәселелері бойынша вебинарлар, онлайн кеңестер өткізу

Қашықтықтан

4

Конференцияларға, семинарларға қатысуға тарту

Күндізгі, қашықтан

 

 

 

  1. НЕГІЗГІ ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
  2. Новые возможности развития в условиях четвертой промышленной революции. Послание Президента Республики Казахстан от 10 января 2018 года. http://adilet.zan.kz/rus/docs/K1800002018
  3. Закон Республики Казахстан «О статусе педагога». - http://adilet.zan.kz/rus/docs/Z1900000293
  4. Правила организации учебного процесса по дистанционным образовательным технологиям // http://adilet.zan.kz/rus/docs/V1500010768
  5. Государственная Программа развития образования и науки на 2020-2025 годы //https://www.zakon.kz/5002441-utverzhdena-gosudarstvennaya-programma.html
  6. Методические рекомендации для педагогов по организации самостоятельной работы и выполнению учебных заданий обучающимися в рамках дистанционного обучения. – Нур-Султан, 2020
  7. Приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 13 апреля 2020 года № 141. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 14 апреля 2020 года № 20389 «О внесении изменений и дополнений в приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 20 марта 2015 года № 137 «Об утверждении Правил организации учебного процесса по дистанционным образовательным технологиям» //http://adilet.zan.kz/rus/docs/V2000020389#z48
  8. Методические рекомендации к электронным учебным материалам. Патент // Приказ МОНРК № 123 от 01.04.2020
  9. К.Доусон. Религия и культура.
  10. Имам Матуриди. Китабу-т Таухид.
  11. Вальденберг В.Е. Древнерусские учения о пределах царской властьи: Очерки русской политической литературы от Владимира Святого до конца ⅩⅤІІ века. -М.: 2006.
  12. Венедиктов А., Басовская Н. Марти Лютер – орждение новой церкви. 2008.
  13. Кенжетаев Д. «Жаһандану» және ұлттық мәдениет// Центральная Азия: диалог  культур в процессе глобализации. Алматы: 2005.
  14. Ибн Хишам, Мұхаммед пайғамбардың өмiрi, - Алматы, 2004
  15. Apak, Adem, İslam Tarihi, Ensar Neşriyat, İstanbul, 2007.
  16. Heyet, İslam Tarihi Ders Kitabı, İstanbul, 2008.
  17. Apak A. Anahtarıyla İslam Tarihi І-ІІ, - İstanbul 2006, 2007
  18. Мырзабеков М.М. Ислам тарихы: электронды оқу құралы. – Түркістан, 2015.
  19. Мырзабеков М.М. Сияр ілімі және мұсылмандық тарихы: оқу құралы. – Түркістан: Тұран,

 

 

ҚОСЫМША ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ

  1. Мырзабеков М.М. Ислам тарихы: электронды оқу құралы. – Түркістан, 2015.
  2. Мырзабеков М.М. Сияр ілімі және мұсылмандық тарихы: оқу құралы. – Түркістан: Тұран,
  3. Сөнмез Құтлы. Ахл ал-сунна жамағаты. Кельн. 2014. (Түрік тілінде)
  4. Абу Ханифа. Ал-фихк ал-акбар. Түркістан. 2012.
  5. Аблулуахап Өзтүрік. Имам Абу Ханифаның өмірі және шығармалары. Стамбул. 2011.
  6. Жандарбек З. Қазақ халқының дәстүрлі дінінің негіздері. -Алматы: «Ел-Шежіре», 2017.
  7. Жандарбек З. Насаб-нама нұсқалары және түркі тарихы. Алматы: Дайк-Пресс», 2002.
  8. Жандарбек З. Иасауи жолы және қазақ қоғамы. -Алматы: «Ел-шежіре», 2006.
  9. Бабаджанов Б. «Таблиг» - политическая организация, цель которой – исламизация мира. Фергана. Ру.
  10. Диверсант Халил и его крыша. http.//www. Nomad.su
  11. 9. Д. Мубаров жайлы материалдар. http.//www. Nomad.su
  12. Бабаджанов Б. Акрамийа. Фергана. Ру
  13. Избаиров А.Суфийские тарикаты в Ценитральной Азии: особенности и деструктивный характер деятельности // Казахстан-спектр, №4, 2008.
  14. Косиченко А., Ашимбаев М. Современный терроризм: взгляд из Центральной Азии. –Алматы: «Дайк-Пресс», 2002.

13.Религиозный экстремизм в Цениральной Азии. Материалы конф. Душанбе 25 апреля 2002 г. –Душанбе: 2002.

  1. Жандарбек З. Қазақ толеранттығының тарихи негізі // Пути сохранения иукрепления межкофессианального и межэтнического согласия в современном мире.

 –Алматы: «Жібек жолы», 2008.

  1. Ислам діні және оның тармақтары. –Шымкент: 2007.
  2. Признание английского шпиона. –Истанбул: Изд. Вакифа Ихласа №2, 2000.
  3. Ислам на Северном Кавказе: история и современность. –Прага: Медиа ориент, 2011.
  4. Исламский фактор на Северном Кавказе: Призрак «исламизма» добрался до России.
  5. Хизб ат-тахрирдің шынайы бейнесі
  6. Жандарбек З. Йасауи жолы және қазақ қоғамы. –Алматы: «Ел-шежіре», 2006
  7. Жандарбек З. Уаххабиліктік ТМД аумағына таралу тарихы. «Ақиқат» журналы, 2014, №4
  8. Насаб-нама нұсқалары және түрік тарихы. –Алматы: «Дайк-Пресс», 2002.
  9. халит Ибраһим Булут. Ислам мазхабтары тарихы. Анкара: 2012.
  10. Религиозный экстремизм и новые формы политической идентичности на Северном Кавказе.
  11. Ваххабизм в России.
  12. Мирзахметов А. Феномен Ислама.
  13. Особенности распростронения ваххабизма на Северном Кавказе.
  14. «Ваххабизм»: Проьлемы религиозного экстремизма
  15. Угроза исламского экстремизма в Узбекистане: Миф и реальность.
  16. Б.Бабаджанов. Постсоветский ваххабизм ...
  17. Анна Калашникова: Пепель Андижана.
  18. Ваххабизм в Татарстане как геополитическая заноза в теле Евразии
  19. Причина терактов – ваххабизация Татарстана.
  20. Россия при Путине: У подножья «исламского государства» и следы КГБ, ФСБ, ГРУ.
  21. Уаххабилікке қатысты мақалалар топтамасы

 

ИНТЕРНЕТТІК РЕСУРСТАР

 

  1. https://youtu.be/NHjADexUl38
  2. https://youtu.be/KoAhQ-_1a8E
  3. https://youtu.be/DTRo8Np269w
  4. https://youtu.be/Oo3B99UpiNwhttps://us04web.zoom.us/j/71518902628?pwd=TFRPdzZhQS8vbHNtN3VBZk9QK2R3https://youtu.be/55OS1kiKgLg
  5. https://youtu.be/zwBJWEZd-4E
  6. https://www.youtube.com/watch?v=dUGECvIq-bM
  7. https://youtu.be/1q0mLzqQFY0?list=PLbw5iiYGzLApl3FoGACIDPJcXJoBQNc3Q
  8. https://www.youtube.com/watch?v=BskZt1VGzss
  9. https://www.youtube.com/watch?v=r8PT5KaumCk

      

Қосымша 1

Оқу-тақырыптық жоспар

 

 

 

 

 

Тақырыптар

Теориялық

Практикалық

Сағат саны

1-модуль «Құқықтық-нормативтік актілер» - 2 (2/0)

1

Білім беру қызметін реттейтін құқықтық-нормативтік актілер

2

 

2

2-модуль «Дін феномені және оның адамзат тарихындағы ролі» - 15 (8/7)

2

Діннің пайда болуы туралы теориялар

2

1

3

3

Әлемдік діндердің ерекшеліктері:  Буддизм

2

1

3

4

Христиандық

2

1

3

5

Ислам

2

1

3

6

Дін мен діни секталар арасындағы айырмашылық

 

3

3

3-модуль «Исламның қазақ жеріне келуі.  Қазақстанның мәдени және әлеуметтік-саяси дамуындағы исламның ролі» - 13 (8/5)

7

Ислам ағымдары

2

1

3

8

Қазақ халқының дәстүрлі діни танымының қалыптасуында  Абу Ханифаның орны

2

1

3

9

Имам Матуридидің дін туралы пікірлерінің қазақ ойшылдарының рухани танымымен сабақтастығы

2

1

3

10

Қожа Ахмет Ясауи және қазақ танымы

2

2

4

4-модуль «Қазіргі Қазақстандағы зайырлылық және дін» 29 (16\13)

11

Зайырлылық – құқықтық ұстаным

2

1

3

12

Зайырлылық және адам мәселесі

2

1

3

13

Зайырлылық ұстанымының қызметтері

2

2

4

14

Конфессионалды және конфессиядан тыс (зайырлы) діни білім беру

2

2

4

15

Дін және саясат

2

1

3

16

Діни таным мен ғылыми таным

2

2

4

17

Дін танудағы теология мәселесі

2

2

4

18

Дін мен мәдениет арасындағы сабақтастық

2

2

4

5-модуль «Уаххабизм мен қазақ болмысы арасындағы қарама-қайшылық»

13 (8/5)

24

Исламдағы уаххабилік ағымның пайда болуы және оның қайнарлары

2

1

3

25

Уаххабилік таным мен дәстүрлі діни таным арасындағы қайшылықтар

2

1

3

26

Уаххабизм – жаһандану үдерісінің мұсылман халықтарына қарсы бағытталған басты идеологиялық қаруы

2

1

3

27

Уаххабилік идеологияның Қазақстанға таралуы және еліміздегі діни-рухани ахуалға сараптамалық талдау.

2

2

4

6-модуль «Рефлексия» - 2 (0/2)

38

Рефлекция

 

2

2

 

Барлығы

40

34

74

           

* Әр тыңдаушыға – 72 сағаттан.